مراقبت های بالینی :
فوریت های پزشکی :
سلامت :
زندگی سالم:
اعتبار بخشی بیمارستان :
دانش پرستاری :
اعتبار بخشی بیمارستان
با توجه به نیاز ضروري مراکز درمانی در پیاده سازي استانداردهاي اعتبار بخشی بیمارستان در جهت توسعه مدیریت دانش و به منظور تامین منابع علمی مورد نیاز برای مدیریت مؤثر در حوزه های مدیریت و رهبری، بهبود کیفیت، کنترل عفونت، منابع انسانی، مدیریت تغذیه و رژیم درمانی، اورژانس، ایمنی بیمار و مدیریت خطر، مدیریت پرستاری، تجهیزات پزشکی، سوپروایزر آموزشی، حقوق گیرنده خدمت، بهداشت محیط در بیمارستان ها، گروه آموزشی Medical اقدام به تهیه و ارائه این پکیج ها بصورت رایگان برای بهره وری در بیمارستان ها نموده است.
این بسته های علمی به گونه ای طراحی شده است که به صورت کامل در جهت پیاده سازی در حوزه های فوق در بیمارستان ها، راهگشا می باشد. در ادامه عناوین مهم ارائه شده در پکیج ها ذکر میگردد:
پکیج مستندات تغذیه و رژیم درمانی
پکیج مستندات کنترل عفونت
پکیج مستندات منابع انسانی
پکیج مستندات حوزه مدیریت و رهبری
پکیج مستندات بهبود کیفیت
پکیج مستندات تجهیزات پزشکی
پکیج مستندات حقوق گیرنده خدمت
پکیج مستندات اورژانس
پکیج مستندات مدیریت پرستاری
پکیج مستندات سوپروایزر آموزشی
پکیج مستندات بهداشت محیط
پکیج مستندات ایمنی بیمار
شایان ذکر است:
ارائه خدمات با کیفیت و ایمن در بیمارستان ها یکی از مهم ترین وظایف و دغدغه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد و مسئولیت پذیری و پاسخگویی بیمارستان ها در امر بهبود کیفیت و ارائه مراقبت های ایمن به بیماران، زمینه ساز تحقق اهداف سلامت در حوزه درمان کشور خواهد بود. لذا اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور، به عنوان ابزاری موثر، جامع و سیستماتیک در تسهیل روند توسعه کیفی مراقبت و درمان در سال های اخیر ایفای نقش نموده است.
همچنین استانداردهای اعتباربخشی ملی ایران، پایه رتبه بندی اعتباربخشی و صدور گواهینامه بیمارستان ها می باشد و نظام سلامت یکی از اساسی ترین نیازها و حقوق مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.
لذا دستیابی به اهداف کلان نظام سلامت تنها از طریق همگام بودن و هماهنگی با سایر نظام های اجرایی و اهداف توسعه پایدار کشور امکان پذیر است و بیمارستان ها آخرین امید نیازمندان به خدمات تشخیصی و درمانی هستند، که بیماران و مددجویان بسیاری را به خود جذب می نمایند و بخش عمده ای از هزینه های نظام سلامت در بر می گیرند و اعتباربخشی می تواند به عنوان نقشه راهنمایی برای مدیران و مجریان به منظور دستیابی به سازمانی با نتایج ایمن و با کیفیت مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا و به منظور همگامی با تجربیات جهانی ، در سال 95 اعتباربخشی ملی ایران به سمت بیمار محوری و تمرکز بر ایمنی مراقبت ها و کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی پیش رفته است.