facebook googleplus instagram telegram

ریکی


REIKI  ریکی
این درمان که شکلی از درمان ژاپنی است با هدف افزایش سطح انرژی بدن ، ارتقاء آرامش و احساس تندرستی انجام می شود. این درمان اواخر قرن 19 و به صورت غیر تهاجمی انجام شد. 

لمس آرام بدون ماساژ 
فلسفه این درمان می گوید افرادی که انرژی بدنی آرام دارند بیشتر مستعد ناخوشی و استرس هستند در صورتی که این انرژی افزایش یابد احتمال رفع خوشی و بیماری از بین می رود. این روش نمی تواند جهت درمان بیماری استفاده شود اما می تواند باعث کمک به آرامش و احساس خوشی شود. 

احتیاطات عمومی برای ریکی: 
این روش یک روش درمانی نیست. یلکه یک روش مکمل است که می تواند در کنار درمان های شیمیایی یا تکنیکهای درمانی مورد استفاده قرار گیرد. بعضی از درمان گرهای ریکی بیان می کنند که می تواند بیماری های جدی را بهبود بخشد.(بیماری هایی مانند سرطان) توقف درمان هایی مثل جراحی، شیمی درمانی یا رادیوتراپی باید با اجازه پزشک باشد در صورت توصیه درمان گرهای دیگر به توقف درمان خود محتاط باشید 

درمانگر ریکی 
یک درمانگر ریکی حداقل دو سطح از دوره های ریکی را گذرانده است و تضمین شده است. همچنین این فرد باید مهارت های کمک های اولیه را بداند و عضو یک سازمان حرفه ای باشد. اکثر کشورها انجمن ریکی حرفه ای برای درمانگرها دارند. این انجمن پاره ای از استانداردهایی که پزشکان باید رعایت کنند را مشخص کرده است بهترین راه پیدا کردن این درمانگرها ارجاع توسط دوستان یا تماس با انجمن ریکی است. 

چگونه ریکی استفاده می شود؟ 
ریکی می تواند با کمک تکنیک هایی باعث احساس سلامت در فرد شود. آرامش، صلح، پرانرژی تر 

جلسات ریکی: 
این جلسات به طور معمول شامل مراحل زیر است: 

  •  از شما خواسته می شود روی تخت ریکی دراز بکشید یا روی یک صندلی بنشینید 
  •  درمانگر دست های خود را روی یا بالای قسمت از بدن شما قرار می دهد. 
  •  برخلاف ماساژ ریکی هیچگونه تماس فیزیکی ندارد 
  •  نیاز به درآوردن لباس های خود ندارید 
  •  ممکن است در آن جلسه احساساتی متعدد مثل گرما، سرما، سوزن سوزن شدن، کشش، غرش شکم داشته باشید یا حتی هیچ احساسی نکنید 
  •  یک جلسه کامل ریکی 90-60 دقیقه به طول می انجامد 


ریکی در جامعه:

یک روش درمانی مکمل است. در استرالیا در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان ها، خانه سالمندان و مراکز طب تسکینی ارائه می شود. 
این روش به صورت مکمل در کنار درمان ها و تکنیک های دیگر جهت کاهش عوارض جانبی ، کاهش درد و ارتقای حس سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

631
0
 
0
دیدگاه ها