facebook googleplus instagram telegram

مشکلات جنسی مردان

مشکلات یا اختلالات در عملکرد جنسی می تواند منجر به احساس نارضایتی از رابطه جنسی در مرد و همسر او شود. با اینکه مشکلات جنسی در برخی مردان شایع است اما اکثرا از بیان آن و مراجعه برای درمان آن خودداری می کنند در حالی که خوشبختانه اکثر اختلالات جنسی قابل درمان هستند. در میان گذاشتن این مشکلات با پزشک و مشورت با او می تواند بسیاری از نگرانی ها و مشکلات زناشویی را حل کند. شایع ترین مشکلات جنسی مردان عبارتند از اختلالات انزال، نعوظ و نداشتن میل جنسی.

علل بروز مشکلات جنسی دو دسته اند:

علل جسمی:
برخی از بیماری ها و مشکلات جسمی می تواند روی رابطه جنسی تاثیر بگذارد و آن را دچار اختلال کند. از جمله: دیابت، بیماری های قلبی عروقی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمون های بدن، بیماری های مزمن مانند بیماری های کبدی، کلیوی، مصرف خودسرانه دارو، مصرف الکل. ازطرفی عوارض جانبی برخی داروها مانند برخی داروهای افسردگی می تواند روی رضایت و فعالیت جنسی تاثیر بگذارد.
علل روانی: مشکلات جنسی مردان
استرس ناشی از محیط کار، اضطراب، نگرانی از نحوه عملکرد جنسی خود، مشکلات عاطفی با همسر، افسردگی، احساس گناه، تجربه های ناخوشایند جنسی در گذشته

تشخیص مشکلات جنسی در مردان از طریق مراجعه به پزشک امکان پذیر است. برای تشخیص این بیماری ها پزشک با گرفتن شرح حال فرد و معاینه جسمی او شروع خواهد کرد. ممکن است وی شما را به متخصص مجاری ادرای یا اورولوژیست یا متخصص بیماری های جنسی یا سکس تراپیست و یا روانپزشک معرفی کند.
بسیاری از این مشکلات با کنترل علل جسمی یا روانی آن قابل درمان است. برخی از راه های درمانی عبارتند از درمان دارویی، درمان با هورمون ها، درمان روانشناسی و آموزش
موفقیت در درمان مشکلات جنسی بستگی به علل ایجاد کننده آن دارد. با درمان و کنترل برخی از بیماری های جسمی می توان مشکلات جنسی را تا حد زیادی بهبود بخشید. اختلالات مرتبط با استرس و ترس و اضطراب اغلب با مشاوره و آموزش و برقراری ارتباط صحیح بین زوجین قابل درمان است.

برخی توصیه ها برای درمان مشکلات جنسی عبارتند از:
  •  پیروی از دستورات پزشک برای درمان مشکلات جنسی
  •  عدم مصرف الکل
  •  ترک سیگار
  •  برخورد صحیح با مشکلات روانشناسی مانند استرس، افسردگی، اضطراب از طریق مراجعه به متخصص و دریافت مشاوره و درمان
  •  برقراری ارتباط صحیح و عاطفی یا همسر

هر چند در اکثر موارد مشکلات جنسی قابل پیش گیری نیستند اما شناسایی علل ایجاد کننده این مشکلات می تواند به درک بهتر و مقابله با این مشکلات هنگام بروزشان کمک کند.


270
0
 
0
دیدگاه ها