facebook googleplus instagram telegram

رضایت شغلی


شغل هر فردی نقش مهمی در زندگی او دارد.  بنابراین یافتن شغل مناسب و رضایت شغلی، در سلامت روان افراد تاثیر زیادی خواهد داشت. هر فردی باید با توجه به مهارت های خود و نقاط قوت خود به جستجوی فرصت های شغلی پرداخته و شغلی متناسب با توانایی هایش پیدا کند.

برخی توصیه ها برای ایجاد احساس رضایت و لذت از شغل عبارتند از:

سعی کنید برخی از ارزش های موجود در کاری را که انجام می دهید بیابید:
با خود بیندیشید که با انجام این شغل چقدر به افراد جامعه کمک می کنید. تمرکز روی چنین مسائلی و تغییر نگرش تان نسبت به شغلتان می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند که احساس رضایت، هدف دار بودن و کنترل بر موقعیت شغلی داشته باشید.

در زندگی تان تعادل برقرار کنید:
اگر شغلتان آنچه که مدنظرتان بوده نمی باشد، رضایت را در جای دیگری جستجو کنید، مثلا در کنار اعضای خانواده یا در اوقات فراغت. سعی کنید به خاطر داشتن شغلی که از طریق آن هزینه های زندگی را پرداخت می کنید سپاسگزار باشید. داشتن تعطیلات آخر هفته می تواند در نحوه کار کردن شما تاثیر بگذارد.

داوطلب بودن:
هر کارفرمایی از پرسنلی که در انجام فعالیت ها داوطلب می شود قدردانی می کند. انجام کارهای جدید و یادگیری مهارت های جدید در محیط کار می تواند از خستگی در محیط کار جلوگیری کند و سوابق کاری تان را بهبود بخشد، اعتماد به نفستان را افزایش داده و از افسردگی در محیط کار پیشگیری کند.

دوست یابی در محیط کار:
داشتن روابط قوی در محیط کار می تواند از یکنواختی و فرسودگی شغلی جلوگیری کند. داشتن دوستان مورد اعتماد در محیط کار که بتوان در طول روز با آنها صحبت و گفتگو کرد می تواند استرس ناشی از نداشتن شغل رضایت بخش تا حدی کاهش دهد و عملکرد کاریتان را افزایش دهد.

 
262
0
 
0
دیدگاه ها