facebook googleplus instagram telegram

آیوروداع

آیوروداع آیوروداع یا آیورودیک سیستم درمانی سنتی هند است که می تواند جهت درمان طیف وسیعی از اقدامات شامل حس های پنچگانه یوگا، ماساژ، طب سنتی، و درمان گیاهی جهت تقویت بدن و رسیدن به سلامتی کمک کند Panchakarma در صورتی که توسط درمانگر غیر مجرب استفاده شود می تواند مضر باشد.

تکنیک های آیورودیک

تغییرات رژیم غذایی درمان گیاهی شامل ترکیب گیاهان با فلزات مواد معدنی یا سنگ های قیمتی که می توانند به شکل گلوله ، قرص ، پودر در رنگ ها و عطرهای مختلف استفاده شود. طب سوزنی ، ماساژ ، مدیتیشن ، تمرینات تنفسی، Panchakarma، درمان تخصصی متشکل از پنج روش از جمله تهوع و استفراغ، تنقیه ، ریختن خون که به معنای سم زدایی و ایجاد تعادل در بدن است درمان با کمک صداها از جمله استفاده از ماتتراهایوگا . این روش درمانی می تواند اختلالاتی شامل اضطراب آسم، آرتروز ، مشکلات گوارشی ، اگزما ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، آرتریت روماتوئید و استرس را درمان کند.

توجهات خاص:

گیاهان دارویی می تواند همزمان با رژیم غذایی و درمان دارویی به درمان آیورودا کمک کند . نکات قابل توجه شامل درمان های گیاهی می توانند مانند داروهای شیمیایی عمل کرده و باید با احتیاط مصرف شوند. اعتقاد به این که گیاهان بی خطر هستند می تواند باعث تشویق به مصرف نادرست یا مسمومیت شوند. استفاده از اغلب درمان های مکمل در زنان باردار، شیرده ، مادران و کودکان می تواند مضر باشد داروهای مکمل معمولاً بدون نسخه به فروش می رسند اما می توانند با عوارض جانبی و تداخلات دارویی همراه باشند و ممکن است این عوارض خطرناک بر روی برچسب دارو ثبت نشده باشد . تحقیقات نشان می دهد یک پنجم این محصولات به صورت اینترنتی به فروش می رسد . قبل از شروع مصرف دارو برچسب دارو و کدهای بهداشتی آن را بررسی کنید از مصرف داروهایی که تحت تائید GA نیستند اجتناب کنید . مصرف هرگونه داروی مکمل را به اطلاع پزشک برسانید.


برچسب ها:

رژیم درمانی

313
0
 
0
دیدگاه ها