facebook googleplus instagram telegram

آروماتراپی

آروماتراپی
آروماتراپی استفاده از روغن گیاهان معطر است . روغن های ضروری برای سلامت جسم و روح. درمانگرها روغن های درمانی ضروری برای هر فرد را ترکیب کرده و روش های کاربردی موضعی، ماساژ، استنشاق، یا غوطه وری در سطح آب به منظور تحریک و پاسخ مورد نظر پیشنهاد می کند. بوی متفاوت و ترکیب شیمیایی روغن ها می تواند باعث واکنش های روحی روانی متفاوت شود و نوع خاصی از روغن ها می توانند جهت ماساژ روی پوست و افزودن به آب حمام یا استفاده در دستگاه بخور است. اگر چه این روش قرن ها در کشورهای مختلف استفاده شده اما روش مدرن آن در فرانسه شکل گرفته است . آروماتراپی هنوز به اندازه سایر درمان های مکمل مورد بررسی علمی قرار نگرفته اما می تواند در کمک به برخی از مشکلات موثر باشد. 

خطرات آروماتراپی: 
برخی از گیاهان سمی هستند و به هیچ عنوان نباید استفاده شوند به عنوان مثال کافور، پونه، روغن های گیاهی بسیار قوی هستند و هرگز نیابد بلعیده شوند یا قبل از رقیق شدن بر روی پوست استفاده شوند. افراد مبتلا به آسم یا مستعد خونریزی بینی هنگام استنشاق این روغن ها باید احتیاط کنند از کاربرد این روغن ها در حفراتی مانند گوش، دهان یا واژن اجتناب کنید. این روغن ها اگر از طریق دهان مصرف شوند می توانند سمی باشند . مصرف این داروها در کودکان با افزایش مسمومیت همراه است. همه انواع روغن های معطر باید در مکانی امن و دور از دسترس کودکان نگهداری شوند . زنان باردار و افراد مبتلا به صرع و فشار خون بالا قبل از استفاده از این روغن ها باید با پزشک خود مشورت کنند. 

حساسیت به روغن های گیاهی معطر: 
مصرف این روغن ها به صورت رقیق شده روی نقاط حساس مانند سوراخ های بینی یا پوست های حساس می تواند باعث تحریک یا سوززاندن پوست شود در بعضی موارد در افراد مستعد باعث ایجاد واکنش حساسیتی به صورت کهیر پوستی می شود. یعضی از روغن هایی که می تواند باعث حساسیت شوند شامل اوکالیپتوس، زنجبیل، آویشن، فلفل سیاه، دارچین، میخک، پونه کوهی، سنبل هندی، ریحان، برخی روغن های مرکبات هستند . روغن های ضروری از گیاهان و با کمک تکنیک هایی مانند بخار و تقطیر حاصل می شوند این گیاهان توسط بخار حرارت داده می شوند سپس به جوش آمده و تبخیر می شوند و روغن از این تبخیر حاصل می شود . همه روغن های گیاهی معطر، روغن های گیاهی غلیظ شده هستند آنها باید به میزان کم تنها چند قطره در یک زمان استفاده شوند و همیشه رقیق گردند .روغن های گیاهان معطر در آب حل نمی شوند مگر این که با یک ماده حلال ترکیب شوند. 

چند نوع از گیاهان محبوب و موارد استفاده از آنها

  • نعنا: اختلالات گوارشی،
  • رزماری: دردهای عضلانی، محرک روانی
  • چوب صندل: افسردگی، اضطراب، و تنفس های عصبی
  • پرتغال شیرین: افسردگی ، اضطراب،
  • درخت چای: مشکلات تنفسی، ضد قارچ، و ضد ویروس
  • اسطوقدوس: سردرد، بی خوابی، سوختگی ، درد


257
0
 
0
دیدگاه ها