facebook googleplus instagram telegram

آسم و طب مکمل آسم




درمان های مکمل هرگونه دارو، مراقبت یا اقدام و محصولی هستند که به عنوان قسمتی از درمان دارویی استاندارد تلقی نمی شوند. این درمان می تواند شامل نظرات تلفیقی در مورد مکانیسم ایجاد بیماری و درمان آن باشد. در طول چند سال گذشته مردم نسبت به درمان های مکمل و استفاده از آنها جهت شرایط مختلف آگاه تر شده اند مانند آسم 

بعضی انواع درمان های مکمل که در مورد آسم استفاده می شود شامل: 
آسمطب سوزنی، تصفیه کننده های هوا، تمرینات تنفسی، Buteyke، داروی گیاهی، هومئوپاتی، ماساژ، مکمل های غذایی، استئو پاتی، نمک درمانی، داروهای سنتی چینی، یوگا 

احتیاطات مربوط به درمان مکمل آسم: 
هرگونه درمان معمول یا مکمل جهت آسم می تواند مضر باشد . بعضی از مکمل هایی که احیاناً آسیب زا هستند شامل : echinacer,boo pollen، (گرده زنبور عسل) یا ژله رویال (بره موم) اسید، محصولات حاوی آسپیرین 
در صورتی که تمایل به استفاده از درمان مکمل دارید با پزشک خود مشورت کنید و بپرسید چگونه می توانید از تاثیرات مضر دارو بر آسم مطلع شوید. با درمانگر خود به صورت واضح صحبت کنید تا بتواند به طور موثر آسم شما را مدیریت کند. 
بسیاری از داروها جهت تکمیل درمان دارویی شما نه به عنوان جایگزین آن طراحی شده اند . احتیاط کنید که از توقف درمان دارویی جهت جلوگیری از عود حملات آسم یا بدتر شدن علایم زمانی که درمان های دیگر را امتحان می کنید اجتناب کنید. 

آسم و طب سوزنی: 
طب سوزنی نوعی درمان چینی است که شامل جای گذاری سوزن های بسیار ریز داخل سطح پوست در نقاط مختلف بدن به منظور تاثیر بر جریان انرژی است. درمانگرهای سنتی بر این باورند که تحریک ملایم در نقاط طب سوزنی با فشار اعمال شده بر اساس تشخیص درست باعث دفاع بدن و ارتقای سلامتی می شود. مطالعات مختلفی بر تاثیر طب سوزنی انجام شده است که نتایج هر کدام متفاوت است. در صورتی که توسط فرد مجرب و با سوزن های استریل انجام شود درمان بی خطری است. فعلاً شواهد بهتری که تاثیر این روش بر آسم را ثابت کند وجود ندارد. 

آسم و درمان های گیاهی: 
این درمان شامل استفاده از گیاهان و عصارۀ آنهاست. این روش یکی از قدیمی ترین انواع درمان است . شواهدی وجود دارد که تاثیر گیاهان بر علائم آسم را ثابت می کند. اگر چه تاثیری که داروهای گیاهی دارند کمتر از تاثیر حداقل دوز مورد استفاده از کورتون ها است . مشکل اصلی درمان های گیاهی نداشتن دوز استاندارد و محتوای دارویی است که باعث افزایش احتمال عوارض جانبی می شود. 

بعضی از گیاهان که می توانند تاثیر کمی داشته باشند شامل: 
اپیکای هندی، ، پیچک خشک، ژبنکوبیلوما، مکمل هایی مثل ویتامین سی، منیزیم، روغن ماهی در طی مطالعات مفید بوده اند. 
همیشه مصرف هرگونه داروی گیاهی را به پزشک اطلاع دهید تا از بروز عوارض جانبی و بدتر شدن آسم جلوگیری شود. مصرف این داروها حین حاملگی توصیه نمی شود. 
اکیناسه و ژله رویال می تواند برای افرادی که آسم یا آلرژی های دیگری دارند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند . ژله رویال باعث سختی تنفس، حملات آسم، واکنش حساسیتی شدیدتر و حتی مرگ می شود. TGA مباحثی پیرامون عوارض این گیاه به مردمی که مبتلا به آسم هستند ارائه داده است. 

آسم و روش تنفسButeyko 
این تکنیک یک سیستم فعالیتی است که بر تنفس از راه بینی تمرکز دارد دم آرام و کوتاه مدت و اجتناب از تنفس عمیق . این تکنیک بر اساس این نظریه است که افراد مبتلا به آسم و اختلالات تنفسی مقدار زیادی دی اکسید کربن دفع می کنند. 
بعضی مطالعات نشان داده است که این تکنیک باعث کاهش علائم آسم و مصرف مسکن ها می شود. با گذشت زمان و ادامه تمرینات در طول هفته ها و ماه ها نتایج بهتری حاصل می شود. توصیه می شود که درمان دارویی را ادامه دهید و با پزشک خود در مورد استفاده از این تکنیک مشورت کنید. اگر چه این تکنیک باعث کاهش علایم آسم می شود اما نمی تواند در وقوع حملات آسم جایگزیم مسکن شود. شما همیشه باید مسکن به همراه داشته باشید تا در هنگام لزوم از آن استفاده منید. 

آسم و یوگا 
یوگا یک تکنیک قدیمی هندی است که با استفاده از پوزیشن ها و حرکات ، تکنیک های تنفسی انجام شده به آرامش و تناسب اندام کمک می شود . بسیاری از مردم بیان می کنند که استفاده از این تکنیک آرامش و منافع فیزیکی زیادی دارد. اگر چه هنوز شواهد متعددی از تاثیر این روش بر آسم وجود ندارد. 
بعضی از مردم بیان می کنند که ریلاکشن و کنترل تنفس به آرامش آنها در طی حملات آسم کمک می کند. 

آسم و کاربرد پراکتیک 
این درمان ماساژ تخصصی ستون فقرات است . در حال حاضر شواهد علمی کافی برای اثبات تاثیر این تکنیک بر آسم وجود ندارد و مطالعات بیشتر برای اثبات اثربخشی نیاز است. 

آسم – هیپنوتیزم و مدیتیشن 
هیپنوتیزم یک حالت عمیق از آرامش است که به فرد اجازه می دهد بر روی مشکل اصلی خود تمرکز کند . در مواردی مخصوصاً کاهش استرس مفید است اما در همه افراد کاربرد مفیدی ندارد. تکنیک های آرام سازی شامل مدتیشن یا تجسم می تواند در صورتی که استرس محرک حملات آسم یا بدتر کننده شرایط آسم است کمک کننده باشند. 

آسم و هومئوپاتی 
هومئوپاتی بر اساس این اعتقاد است که ماده ای می تواند باعث ایجاد علائم یک بیماری شود با مقادیری ناچیز می تواند به درمان بیماری کمک کند. به نظر می رسد دارو باعث تحریک سیستم ایمنی و درمان بیماری شود . این بر اساس یک دیدگاه کامل نگر است به این معنی که کل بدن و روح و روان مورد بررسی قرار می گیرد نه صرفاً بیماری 
شواهدی قوی مبنی بر تاثیر هومئوپاتی برای آسم در دسترس نیست. تا زمانی که شواهد معتبری ایجاد نشود و ما استفاده از این درمان را برای آسم پیشنهاد نمی کنیم. در مورد مصرف موادی که می تواند آلرژیک باشند محتاط باشید. 





 
368
0
 
0