facebook googleplus instagram telegram

هومئوپاتی

هومئوپاتی

هومئوپاتی از تکنیکهای 200ساله است که ادعا می کند می تواند باعث شفا شود و پاسخ و توانایی بدن را جهت بهبود خود به خودی افزایش می دهد. درمانگران این رشته بیان می کنند که درمان جامعی بر اساس تئوری درمانlike with like است در این روش با استفاده از موادی که فوق العاده رقیق هستند و توسط درمانگر آماده می شود می توان پاسخ خای بدن به بیماری را تحریک کرد.

هدف این درمان شفای افراد با توجه به ویژگی های شخصیتی ، سبک زندگی و صفات ارثی در کنار تاریخچه بیماری است. از آنجا که هر فرد صفات شخصیتی خاص خود را دارد .درمان های تجویز شده برای هر فرد خاص خود اوست. اثر بخشی این علم هنوز به طور کامل از نظر علمی ثابت نشده است . داروهای هومئوپاتی نمی توانند جایگزین درمان معمولی بیماری های جدی و عفونت ها شوند. از آنجا که درمان های هومئوپاتیک به خودی خود اسیب زا نیستند اما در صورتی که فردی آن را جایگز ین درمانهای معمولی کند زمانی که مبتلا به بیماری خطرناک یا عفونت است خطرناک می باشد. در صورتی که می خواهید از این روش درمانی استفاد ه کنید تحقیقاتی راجع به اثر بخشی آن انجام دهید. دانشمندان بیان می کنند که چگونه یک ماده فوق العاده رقیق شده می تواند پاسخ های بیولوژیکی ایجاد کند. در سال 2015 NHMRC بیان کرد که هیچگونه یافته علمی قابل اعتماد جهت تائید تاثیر این روش بر بیماری ها موجود نیست. و این درمان نباید جهت مداوای بیماری های خاص و مزمن استفاده شود. در صورتی که تصمیم به استفاده از این روش درمانی گرفتید با پزشک خود مشورت کنید. مطالعاتی با سطوح بالای اماری نیز نتوانستند برتری خاصی از درمان هومئوتراپی نسبت به پلاسبو پیدا کنند

داروی هومئوپاتی واکسن نیستند : ایمن سازی واژه ای است که به تحریک بدن جهت تولید موادی جهت افزایش مقاومت در برابر عفونت های مختلف اطلاق می شود.

واکسن ها از میکروب ها ساخته می شوند وباعث تحریک بدن به تولید آنتی بادی (سلول های خاص دفاع کننده) می شوند تا ایمنی را ایجاد کند

این درمان های هومئوپاتی قادر به تولید آنتی بادی  نیستند و نمی تواند جایگزین درمان معمولی شوند . اساس درمان های داروئی هومئوپاتی از گیاهان ، حیوانات و مواد مصرفی است این روش بی خطر و عاری از عوارض جدی است. این روش درمانی هنوز به تائید TQA نرسیده است.


درمان هومئوپاتی :

جهت شروع درمان برای یک فرد ، هومئوتراپ علائم کلی فرد را مورد بررسی قرار می دهد. (جسمی، روانی  یا احساسی) و درمانی که باعث ایجاد پاسخ مشابه در فرد می شود را انتخاب می کند.علائمی که درمان ایجاد می کند باید مشابه به علائم خود فرد باشد که از آن ها رنج می برد. این داروها به شکل مایع گرانول ، پودر  و قرص استفاده می شوند. درمانگر ممکن است تغییراتی در سبک زندگی و نوع تغذیه به شما پیشنهاد کند. گاهاً ممکن است علائم قبل از بهبودی بدتر شوند. اما با این حال هرگونه واکنش را به اطلاع درمانگر هومئوپاتی و پزشک خود گزارش دهید. ممکن است هومئوپات نیز شما را به پزشک یا درمانگر دیگر ارجاع دهد.

آماده سازی داروهای هومئوپاتی:

این روز شامل رقیق سازی مکرر و تکان دادن محلول تحت عنوان فرایند (Potenttisation) است. هومئوتراپ این عمل را برای آماده سازی دارو جهت تحریک بدن انجام می دهد. بعد از 12 بار رقیق سازی هیچگونه تاثیر شیمیایی از ماده باقی نمی ماند اما باز درمانگر معتقد است آماده سازی بستگی به کیفیت منشاء آن ماده دارد.

درمان های معمول و هومئوپاتی:

ممکن است که همه درمان های مکمل یادارویی با این روش یا روش درمانی دیگر اختلال داشته باشند جهت اطمینان از عدم ایجاد مشکل

  • قبل از شروع این روش با پزشک خود مشورت کنید
  • از قطع مصرف داروهای معمولی خودداری کنید
  • مصرف داروهای شیمیایی رابه اطلاع درمانگر هومئوتراپ خود برسانید


438
0
 
0
دیدگاه ها