facebook googleplus instagram telegram

مددکاری اجتماعی

مددکار اجتماعی
مددکاری اجتماعی یک رشته حرفه ای و دانشگاهی بوده که به دنبال بهبود کیفیت زندگی و افزایش رفاه است.

مدد کاری اجتماعی به افراد، خانواده ها، زوج ها، گروه ها و جوامع از طریق برنامه ریزی، توسعه اجتماعی، مداخلات مستقیم، مداخله در بحران، حصول اطمینان از رفاه اجتماعی و امنیتی کمک می کند و معمولا کسانی را که تحت تاثیر مشکلات اجتماعی مانند فقر هستند و افرادی که به مراقبت های روانی اجتماعی نیاز دارند تحت پوشش قرار می دهد.

مددکاری اجتماعی شامل طیف وسیعی از فعالیت ها مانند:
  • بهداشت و سلامت روان
  • مدیریت حمایت از خدمات اجتماعی
  • کودکان و خانواده های آنها، سالمندان و معلولین

مددکاری اجتماعی در زمینه هایی شامل موارد زیر تمرکز دارد:
سلامت روان و اعتیاد، ارزیابی و تشخیص، توسعه انسانی، مسائل روحی، روانی، مسائل مرتبط با مواردی مانند دیگرآزاری، کودک آزاری و ......، روانکاوی، مدیریت عمومی، ارزیابی برنامه های اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی، خانوادگی و رفاه کودکان و توسعه اجتماعی و جامعه.

مددکاری اجتماعی یک حرفه در رابطه با کمک به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع به منظور افزایش رفاه فردی و جمعی است. همچنین هدف آن کمک به مردم جهت توسعه مهارت هاو توانایی خود در استفاده از منابع و حل مشکلات است. مددکاری اجتماعی نه تنها با مشکلات فردی و شخصی بلکه با مسائل اجتماعی گسترده تر از جمله فقر، بیکاری و خشونت خانگی ارتباط دارد.

حقوق بشر و عدالت اجتماعی شالوده فلسفی مددکاری اجتماعی هستند. مددکاری اجتماعی ترکیبی از برخی از ارزش های خاص، دانش و مهارت، مانند استفاده از رابطه به عنوان پایه و اساس تمام مداخلات، احترام به انتخاب مشتری و مشارکت است.

مددکاران اجتماعی نقش مهم و ضروری را در زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ناامنی و تنش های اجتماعی، بازی می کنند.

 
531
0
 
0
دیدگاه ها